Idéer til virtuel undervisning

Når man skal afvikle en undervisningstime virtuelt, kan det gøres på flere måder:

  1. Lectio-baseret: undervisningsmaterialet; arbejdsspørgsmål/ opgavebeskrivelse, e.l. uploades i Lectio, og eleverne uploader deres besvarelser under en aflevering til “0 timers” elevtid, som læreren opretter til dette formål.
    Der kan også oprettes “Elevfeedback” på modulet, hvor eleverne indsender kortere svar/besvarelser på basis af en stillet opgave, og der kan også stilles “quizzer”, som funktion under “Indhold” på modulet.
    Lærere er til rådighed via beskeder i Lectio, f.eks. på en tråd med hele klassen/holdet, så alle kan få gavn af hinandens spørgsmål og svar.
  2. Fremstilling af elevprodukter: tiden i modulet kan bruges af eleverne til fremstilling af et digitalt produkt baseret noget indhold enten individuelt eller i grupper. På denne side findes mange eksempler til digitale elevprodukter som “Blogs”, “Film”, Iphone”, Kollab Dok”, “Mindmap”, “Pod-/Vodcast”, “Publicering”, og “Wikier” (se fanerne for oven).
  3. Oplæg-gruppe/individuelarbejde-opsamling: man kan tilrettelægge et virtuelt modul, som et almindeligt modul ved at “holde et oplæg” vha. video eller i form af et “webinar”. Derefter kan eleverne arbejde med materialet, og til sidst kan det samles op med en “klassediskussion” via kollaborative platformer eller webinar. På NSG har vi stillet ZOOM (-ubegrænset, hvis man opretter sig med sin NSG-mail) og Microsoft Teams (log ind med nsg-mail) til rådighed til dette formål.
  1. Skriv en kommentar

Skriv en kommentar